История Подкасти

Действие на Тудела, 8 юни 1808 г.

Действие на Тудела, 8 юни 1808 г.


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Действие на Тудела, 8 юни 1808 г.

Действието в Тудела на 8 юни 1808 г. е първият от трите опита на испанците да победят или забавят френска армия, която вървеше към Сарагоса. След като чу, че Сарагоса (и останалата част от Арагон) се е издигнала срещу французите, маршал Бесиер изпрати колона от 6000 души под командването на генерал Лефевр Деноует, за да потуши бунта.

Защитата на Арагон беше поверена на Йосиф Палафокс, 28 -годишния втори син на знатно семейство, който присъстваше в Байон, когато Фердинанд VII от Испания беше свален от Наполеон. Той беше назначен за генерал-капитан на Арагон на 26 май и скоро демонстрира, че е необичайно енергичен и ефективен, особено в сравнение с някои от неговите колеги испански командири от 1808 г.

Едно от първите му действия е да изпрати 2000 от новите такси, които са били събрани в Арагон, до арагонския пограничен град Тудела, на река Ебро, под командването на по -големия му брат маркиз Лазан. Там към него се присъединяват три или четири хиляди въоръжени селяни и доброволци от Тудела, което му дава сила, почти равна по брой на колоната на Лефевр.

Въпреки че френската армия в Испания през 1808 г. съдържа голям брой свои сурови новобранци, те поне са преминали обучение. Когато двете сили се сблъскаха на 8 юни, французите спечелиха лесна победа. Лазан беше принуден да се оттегли на шестнадесет мили, към Мален, където ще направи втора позиция на 13 юни. Лефевр се спря в Тудела достатъчно дълго, за да екзекутира някои от водещите граждани и да разграби града, преди да продължи към Мален.

Наполеонова начална страница | Книги за Наполеоновите войни | Предметен индекс: Наполеонови войни


Битката при Тудела

The Битката при Тудела е битка на полуостровната война, водена на 23 ноември 1808 г. близо до Тудела, Испания. Битката доведе до победата на французите и поляците при маршал Ланес срещу испанците при генерал Кастаньос.

19 000 испански войници са се борили срещу 30 000 френски и полски войници, около 4 000 испански са станали жертви, в сравнение със само 650 френски.

Има легенда за тази битка, гравирана на Триумфалната арка в Париж.


Неочакваната история зад имената на улиците на Ерусалим#8217

Йерусалим е град на историята. Голяма част от тази история може да се намери в древните структури на Стария град.

Има обаче един аспект от историята на Йерусалим, който е много по -фино интегриран в неговата география: имената на улиците му.

Безброй пътища в столицата са кръстени на важни личности от местната и еврейската история. Въпреки че има очевидни, като улица Херцл и улица Балфур, много имена на уличните знаци отдават почит на по-малко известни личности.

ISRAEL21c ви представя 10 улици в Йерусалим, кръстени на влиятелни личности от миналото.

Тази пешеходна улица, център на храна, пазаруване и изкуство, е кръстена на Елиезер Бен-Йехуда, еврейския лексикограф, признат за възраждането на говоримия иврит.

Той е роден в литовско село и започва да учи иврит в ранна детска възраст. След като е вдъхновен от историческото възраждане на други класически езици, Бен-Йехуда се превръща в твърд ционист. Той се премести в Палестина, където повечето жители говореха ладино, идиш или арабски. Той започна да въвежда своя план за реинтегриране на говоримия иврит в обществото.

Трите метода на възраждане на Бен-Йехуда бяха „иврит в дома“, „иврит в училището“ и „думи, думи, думи“. Еврейският народ успя да остане свързан и вкоренен в своя исторически и библейски език поради неговото влияние.

Улицата с неговото име е оживена, забавна дестинация, която предлага много атракции, включително гигантска патица насред улицата и цветни стенописи по стените на магазините. На тази улица наследството на Бен-Йехуда се помни във всеки разговор, говорен на иврит между израелци и туристи.

Бехар беше друга важна фигура при възраждането на говоримия иврит в Израел. Ученик на Бен-Йехуда, той беше отделен от ранна възраст поради естествените си умения в езикознанието.

След като продължава образованието си в Константинопол и Париж, Бехар се завръща в Йерусалим и става основател на местен клон на базираната в Париж Алиансна израелска вселена, където въвежда нов метод за преподаване на иврит.

През 1901 г. той е изпратен да представлява Алианса в Америка. Там той основава Националната либерална имиграционна лига, за да се застъпва срещу законите, ограничаващи имиграцията, и говори пред Конгреса по въпроса. Списъкът с участията му в различни еврейски и светски организации е дълъг.

Улица Нисим Бехар в квартал Нахлаот е една от най -колоритните в Йерусалим. Жълти, розови и сини боядисват остарелите стени. Той държи духа на по -старите дни в смесицата си от търговски и жилищен живот. Въпреки че улицата се намира само на няколко пресечки от енергичния пазар Machane Yehuda, художествената атмосфера я кара да се чувства така, сякаш съществува в свой собствен балон.

Тази улица е кръстена в чест на паметта на юдейската царица, управлявала от 76-67 г. пр.н.е. Кралица Шломзион (Саломе Александра) беше една от само двете жени, ръководели древната империя и се стремеше да сключи мир, докато беше на власт.

Тя разреши споровете между фарисеите и садукеите, които проникнаха в нейното царство по време на управлението на съпруга й Александър Яней. Нейните успехи в укрепването на границите и градовете на Юдея доведоха до нейната титла Шломзион, което в превод означава „мир на Сион“. Често се казваше, че по време на нейното управление дъжд валеше само над Юдея на Шабат, за да не пречи на жителите ’ да работят през останалата част от седмицата.

Улица ХаМалка в Шломзион (наричана още Шломзийон) е домакин на мултикултурна смесица от храна и традиции. По време на кратка разходка по тази осеяна с дървета улица можете да намерите френско кафене, два мексикански ресторанта, място за бургери, щанд за фалафел с дупка в стената и книжарници, продаващи литература на повече от пет езика.

Лесно е да си представим колко горда би могла да бъде кралицата, ако мина по тази улица днес, тя, жена, която използва силата си за разрешаване на конфликта между борещи се културни групи, знаеше много добре значението на съвместното съществуване.

Моше Бен Маймон, известен още като Маймонид или съкращението Рамбам, е широко считан за най -големия еврейски философ на средновековието. Той изигра огромна роля в кодифицирането на еврейския закон, което постигна чрез публикуването си на Мишне Тора. Бен Маймон също заслужава уважение както от еврейската, така и от мюсюлманската общност, след като пише Пътеводител на обърканите, богословски текст, който изследва пресечните точки на равинския юдаизъм и рационализма.

Улицата, кръстена на Бен Маймон, също е важна в историята на Израел. Той граничи с резиденцията на премиера и като такъв често е изпълнен с политически активисти.

Докато вървите по този грандиозен булевард, има усещането, че вървите точно на мястото, където историята е била и продължава да се прави. С украсени статуи върху сгради, има атмосфера на достойнство и уважение, така че имитира самата репутация на Бен Маймон.

Берурия се споменава многократно във вавилонския Талмуд и други древни текстове. Дали е истинска или измислена се дискутира, въпреки че историите около нейното име са изключителни. Тя беше учен, който проявяваше голяма интелигентност от детството си.

Всъщност Талмудът описва как Берурия всеки ден е изучавал 300 теми от еврейското право. Поради дълбоките й познания мъдреците от нейното време често се консултират с нея и тя беше една от малкото жени, получили авторитет в този сборник с еврейското право.

Тя дори се смяташе за по -интелигентна и по -мъдра от брат си, рядко изключение от патриархалната структура на Талмуда. Въпреки че Берурия често е призната само за връзката си с известните мъже в живота си (включително съпруга и баща си), тя е забележителна сама по себе си.

Разположена в мюсюлманския квартал на Стария град, тази улица е в памет на исторически султан, управлявал Османската империя от 1520-1566 г. Владетелят обикновено се нарича „Сюлейман Великолепни“ поради дълготрайното си управление и военните и културните си постижения.

Сюлейман разшири географските граници на своята империя чрез чести войни срещу съседни страни, включително Персия, Гърция и Египет. Султанът също направи впечатляващ вътрешен напредък, включително строителството и декорацията на джамии, акведукти, мостове и друга инфраструктура.

Улицата, кръстена на султана, е най -големият и оживен път в квартала и може да се похвали с прекрасната Palms Plaza, заедно с много исторически паметници.

Хулда е една от седемте жени пророци на Израел, най-известна с пророчествата, които тя произнесе, след като Тората беше преоткрита в храма на Соломон по времето на цар Йосия (около 640-610 г. пр. Н. Е.).

Тя каза на мъжете, които се обърнаха към нея за съвет, че Бог „ще нанесе бедствие на това място и на неговите жители“#всички думи на книгата, които юдейският цар е прочел ”(2 Царе 22: 14-16).

Една рабинска легенда твърди, че Хулда открива училище за момичета в Йерусалим, където учи как Божието слово трябва да се прилага в живота на жената.

Влиянието на Хулда върху еврейската история и Израел е налице и до днес, вход, водещ към Храмовия хълм, се нарича Хулдаските порти в Мишна, който гласи, че „Двете Хулдаски порти на юг се използват за влизане и излизане“ (Middot 1 : 3).

Салах а-Дин, фигурата, на която е кръстена тази улица в Източен Йерусалим, остава една от най-значимите мюсюлмански фигури и герои. Той е сунитски кюрд, който е живял от 1137-1193 г., когато умира в Дамаск. Той е основател на династията Айюбиди и султан над Египет, Сирия, Йемен и Палестина.

През 1187 г. той превзема Ерусалим от християнските кръстоносци в битката при Хатин. Това завладяване бележи повратна точка в контрола над Близкия изток. След като се доказва като военен и политически лидер, Салах а-Дин е широко считан за една от най-значимите фигури в историята, Данте стига дотам, че го описва като „добродетелен езичник“.

Абрахам Ибн Езра от Испания е един от най -значимите библейски коментатори през Средновековието. Той също е поет, астролог, учен и еврейски граматик. Най -известният му принос към библейския анализ беше внимателното му четене на граматичното и буквалното значение на текста.

Улицата, кръстена на тази известна фигура, е тихо убежище от домове и семейства в квартал Рехавия. Просто като се разхождате по тази жилищна улица, човек никога няма да разбере колко известен е нейният съименник.

Бенджамин от Тудела (Испания) пътува по целия свят през 12 век до различни еврейски общности, за да наблюдава и пише за тяхната демография и начин на живот. Неговите начинания се простират от Франция до Константинопол до Сирия до Северна Африка, той посещава над 300 града и предоставя информация, на която историците и учените разчитат и до днес. Наблюденията му са публикувани в неговата книга Пътуванията на Тудела, който оттогава е преведен от иврит на десетки езици.

Не само, че тази улица в квартал Рехавия в Йерусалим е кръстена на него, но и улица в Испания в града, в който е роден. Binyamin mi-Tudela Street е романтичен, извит път. Той предлага няколко варианта за хранене (включително Pizza Tudela), но е облицован предимно с жилищни сгради и не предлага интригата на нищо, отразяващо приключенията на неговия съименник.


Подробности за прогнозата

Този законопроект има а 38% шанс да бъде приет.

Законопроектът е предаден на комисията по правосъдие на Камарата на представителите. В Конгреса има 3 свързани законопроекта.

(Факторите се основават на корелации, които може да не показват причинно -следствена връзка.)

Стартиран през 2004 г., GovTrack помага на всички да научат и да проследят дейностите на Конгреса на САЩ. Това е проект на Civic Impulse, LLC. GovTrack.us не е правителствен уебсайт.

Насърчаваме Ви да използвате повторно всеки материал на този сайт. Хакери/журналисти/изследователи: Вижте тези отворени източници на данни.


Действие на Тудела, 8 юни 1808 г. - История


(източник)
(източник)
(източник)
(източник)
(източник)
(източник)
(източник)



(източник)
(източник)
(източник)
(източник)
(източник)
(източник)
(източник)

Карл Сейгън: В науката често се случва учените да казват: „Знаеш, че“ е много добър аргумент, че моята позиция е погрешна, и тогава те действително биха променили мнението си и никога повече не чуваш този стар поглед от тях. Те наистина го правят. Това не се случва толкова често, колкото трябва, защото учените са хора и промяната понякога е болезнена. Но това се случва всеки ден. Не мога да си спомня последния път, когато нещо подобно се случи в политиката или религията. (1987). (още от Sagan)

Алберт Айнщайн: Чудех се как става така, че електронът е отрицателен. Отрицателно-положителни-те са напълно симетрични във физиката. Няма никаква причина да предпочитате едното пред другото. Тогава защо електронът е отрицателен? Мислех за това дълго време и най -сетне всичко, което можех да си помисля, беше „Той спечели битката!“. (още от Айнщайн)

Ричард Фейнман: Важни са фактите, а не доказателствата. Физиката може да напредва без доказателства, но ние не можем да продължим без фактите. ако фактите са верни, тогава доказателствата са въпрос на правилна игра с алгебрата. . (още от Фейнман)


(източник)


(източник)
(източник)
(източник)
(източник)
(източник)


(източник)

Посетете нашия индекс за цитати на науката и учените за повече научни цитати от археолози, биолози, химици, геолози, изобретатели и изобретения, математици, физици, пионери в медицината, научни събития и технологии.


(източник)



(източник)



(източник)
(източник)



(източник)


(източник)

Наполеоновият боец

История:
Три временни полка от тежка конница са формирани в края на 1807 г. за кампанията в Испания. Те трябваше да бъдат сформирани от дружество от 3 офицери и 120 мъже от 4е ескадрон де депо от всеки тежък кавалерийски полк. Полковете в Централна Европа образуват първите два временни полка (формирани в Тур през ноември 1807 г.) за служба в северна/централна Испания. Полковете в Италия образуват третия временен полк (сформиран в Поатие през 1808 г.) за служба в югоизточната част на Испания. Първоначално командвани от майори, тези офицери са повишени в доста необичаен чин полковник en 2e.

2e Corps d'Observation de la Gironde
1er Régiment Provisoire de Grosse Cavalerie
Майор Guillaume-François d'Aigremont (1770-1827, du 1er Cuirassiers)
1er Régiment de Carabiniers à cheval (4/119)
2e Régiment de Carabiniers à cheval (4/118)
1er Régiment de Cuirassiers (4/142)
2e Régiment de Cuirassiers (2/138)
3e Régiment de Cuirassiers (2/100)
Това устройство се премества в Мадрид в началото на 1808 г.
Със заповед на императора от 21 октомври 1808 г. от това звено е формиран 13e régiment de cuirassiers и останките от 2e Régiment Provisoire de Cuirassiers под командването на полковник от Aigremont с неговото депо, установено в Niort, първоначално 5 ескадрили, но намалени до 4. Изпратено е в Суше и звеното е служило с отличие, докато не се разпадне при първото възстановяване.


2e Régiment Provisoire de Cuirassiers
Майор Филип-Алберт Кристоф (1769-1848, du 12e кирасие)
5e Régiment de Cuirassiers (2/109)
9e Régiment de Cuirassiers (2/64)
10e Régiment de Cuirassiers (2/96)
11e Régiment de Cuirassiers (3/120)
12e Régiment de Cuirassiers (2/100)
Тази единица се премества в Мадрид в началото на 1808 г.
Всички 2e régiment provisoire de cuirassiers бяха избити или заловени с Dupont в Bailèn, малцината, които бяха или слязли от коня, или болни, които бяха оставени в Мадрид, бяха изпратени в 1er régiment provisoire de grosse cavalerie на 24 декември 1808 г.

Източен Корпус на наблюдението на Пиренеите
3e Régiment Provisoire de Cuirassiers
Майор Антоан-Дидие Гери (1765-1825, дю 8е кирасие)
4e Régiment de Cuirassiers (

100)
6e Régiment de Cuirassiers (

100)
7e Régiment de Cuirassiers (

80)
8e Régiment de Cuirassiers (

Това звено е служило с Duhesme и обикновено е било на окупационни задължения в района около Барселона. Те бяха изхабени постоянно през следващите две години, макар и подсилени от втория набор от номинално 400 мъже от същите полкове в началото на 1810 г., те бяха почти унищожени в битката при Молет през януари 1810 г. (испанците взеха 250 коня, кираси и каски) за Coraceros Espanoles), тези, които бяха заловени, бяха държани в крепостта в Лерида и освободени, когато тя беше взета от Suchet, мъжете бяха погълнати от 13e полк, макар че официално бяха забравени от министър de la guerre и бяха окончателно се разпада по втора (!) заповед от Наполеон в началото на 1811 г.


История на кампанията:
1808: Тудела и обсадата на Сарагоса (декември 1808 - февруари 1809)

1809: Сарагоса
Обсадата на Мория през юни 1809 г.
Ноември 1809 г., 3 -ти корпус на Суше получава заповед да дефилира към Валенсия.
В Кастелон де ла Плана, през март 1810 г., войник Винатие насилствено преминава през укрепения мост.

1810: През април 1810 г. по време на обсадата на Лерида, в равнината на Маргалеф, 450 души от полка се завръщат с принудителен марш, атакуват и разгромяват облекчаваща испанска колона, поемаща генерал, трима полковници, три оръдия и три знамена.
Лерида се пада на 14 май.
Мекиненца се пада на 8 юни.
Те обсаждат Тортоса.
През ноември 1810 г. 13e Curiassiers и 4e Hussars побеждават испанците от Uldecona.
Капитан Де Гонвил се присъедини към полка малко след това и пое ръководството на рота.

1811: Тортоза капитулира на 2 януари 1811 г.
Полкът прекара два месеца в Санта Олала и Дарока.
Междувременно, в друга акция срещу Улдекона, Робишон с 57 кирасири от 3е ескадрон атакува 500 испански конници и ги разгромява.
Наполеон дава заповед да изтегли 400 войници, за да укрепи депото за кирасие за армията на Германия.
По време на обсадата на Тарагона (Каталуния), която пада през юни 1811 г. и е придружена от избиването на населението, което се е съпротивлявало в продължение на три месеца, част от полка се използва за покриване на тила в Долен Арагон.
Суше, сега маршал, марширува към Валенсия. Испанците окупират крепостта в Мурвиедо (Сагунто) в опит да спрат похода на Суше. Няколко френски нападения за период от месец са отблъснати, но на 25 октомври Блейк се придвижва, за да облекчи крепостта, а французите се обръщат към него. По време на последващите действия френската кавалерия се принуждава да се върне, когато капитан Гонвил поведе такса на своя 2е ескадрон срещу 1500 конници, те разбиват испанците, превземайки генерал Каро. Сагунто пада.

1812: Валенсия капитулира на 9 януари 1812 г. и кавалерийският файл на врага мина покрай 13e кирасирите, преди да се откаже от оръжията и конете си. Суше получава титлата херцог на Албуфера. Gonneville отбелязва, че освен конете, неговият полк е възстановил и maître de musique!
Полкът е разположен на застави в града и патрулира района.
През 1812 г. подразделението има 34 офицери, 591 подофицери и войници, включително 26, действащи като личен ескорт до Суше.
При Кастала (21 юли 1812 г.) Суше се изправя срещу испанска армия под командването на О'Донъл. Разширеният страж с 24 -те драгуни и ескадрила от 13 -те кирасири, командван от генерал Делорт, побеждава. Войска Бешерет улавя знаме.

1813: През септември заплашен от английската армия, Суше превзема Кол д'Ордал.

1814: 13e Cuirassiers, водена от de Bigarré, се завръща във Франция. Той е въведен в битките за Лион и е в действие в битката при Лимонест на 20 март, като сабрира батерия от 8 оръдия и улавя влака.


Battle Honors
Лерида 1810, Сагонте 1811 и Кол д'Ордал 1813

Униформа:
Когато се формираха за първи път, те носеха комбинация от униформи, базирани на произходните им полкове, включително различни цветни ревери, макар и предимно с червени облицовки, карабинерите запазиха мечи кожи и сформираха елитна рота от полка.

В средата на 1809 г. те купуват 400 панталони, изработени от местна тъкан в кафяв цвят (носени прибрани в ботушите, като обикновените панталони от кираси, а не в стил Mameluke над ботушите), тъй като все още не бяха получили нито кожени бричове, нито панталони, те също направете няколко издърпвания в същия плат. През 1811 г. във Валенсия капитан Гонвил отбелязва: „Нямам кираса и моето седло е на английски“.

Едва през 1812 г. те получават кожени панталони и регулатор 1810. През юли 1812 г. от Пау пристигна голям конвой, придружен от мъже от полка, с нови панталони, бричове, панталони, ботуши и ръкавици, позволяващи на целия полк да бъде преоборудван по регламенти от 1812 г. Отворът, без ревери, имаше 10 копчета отпред с бургундска яка със сини тръби, бургундски маншети без тръби и бордо. Карабина или елитна компания беше подобно оборудвана, но запази мечината кожа. Ударът на тромпетите беше бордо със сини ревери и с бели галони отпред. През 1813 г. карбинерите най -накрая загубиха мечи кожи, тъй като целият полк получи нови каски.

Библиография:
Yvert, L. Historique du 13e Regiment de Cuirassiers 1807-1814-1891 Шартр 1895.


Обсада [редактиране | редактиране на източника]

Полевите сили на Gouvion Saint-Cyr наброяваха 23 000 души. Той назначи Рейл да управлява обсадата, докато той и останалата част от корпуса стояха, за да отблъснат всички опити за облекчение. ⎘ ] Райл имаше 12 000 имперски войски в 24 батальона, поддържани от четири пехотни артилерийски батареи. За обсадата френският генерал наема своя дивизия и дивизиите на Пино. 3 -та дивизия на Райл включваше по един батальон от 16 -ти ред, 32 -ра лека, 56 -а линия и 113 -та линия пехотни полкове, четири батальона от полка от Перпинян, и Вале, Chasseurs des Montagnes, и 5 -ти резервен батальон легион. Петата дивизия на Пино се състои от по три батальона от италианските 1 -ви лек, 2 -ри лек и 6 -ти пехотен полк, два батальона от италианския 4 -ти пехотен пехотен полк и по един батальон от италианските 5 -ти и 7 -ми пехотни полкове. ⎜ ] Гарнизонът на Розите се състоеше от 3500 войници и 58 оръдия, командвани от полковник Питър О'Дали. Малкото ядро ​​от редовни посетители беше представено от 150 мъже от Ултония Пехотен полк, една рота на Wimpffen Швейцарски полк, половин батальон от 2-ра лека пехота на Барселона и 120 артилеристи. По -късно в обсадата един слаб батальон на Борбон Десантиран е пехотен полк. Останалата част от гарнизона се състои от Берга, Фигерас, Игуалада, и Лерида Tercios, които бяха образувания на микелети. Осигуряването на военноморска подкрепа беше британското третокласно HMS Отлично (74). С напредването на обсадата Отлично бе заменен от HMS слава (74). Присъстваха и два бомбени кораба, HMS Метеор и HMS Луцифер. На Кокрейн Imperieuse пристигна по -късно в обсадата. ⎜ ]

Портал дел Мар (Морска порта), крепост на розите

Пристанището на Розите беше снабдено с цитадела от тип Вобан (ciutadella) и сателита Кастило де ла Тринидад (Кастел де ла Тринитат). През 1543 г. Карл V, император на Свещената Римска империя, нарежда тези укрепления да бъдат построени. Работите са завършени до 1570 г. и са обсадени през 1645, 1693 и 1794–1795 г. Цитаделата беше модифициран петоъгълник с пет бастиона. Четири полулуни обхващат всички страни, с изключение на морската страна. The Кастило де ла Тринидад е бил отдалечен 4-кратен звезден форт на 60 метра (197   фута) висока надморска височина. ⎝ ] Цитаделата се намира западно от Roses, докато кастило е на върха на нос на около два километра юго-югоизточно от цитаделата. Височина 300 метра (984 и#160 фута) гледа към Кастило на североизток. ⎞ ] На 8 ноември гъста мъгла се засели на сушата и множество микелети се възползваха от възможността да атакуват корпуса на Gouvion Saint-Cyr, докато гарнизонът на О'Дали се придвижва срещу лагера на Reille. Нито едно действие не спря обсадната операция. Този ден всички цивилни бяха евакуирани от града по море. След седмица обилен дъжд, Райл атакува Кастило де ла Тринидад но беше отблъснат. Тежките оръжия достигнаха Роуз на 16 ноември и хората на Райл скоро изкопаха места за тях, като дъждът спря. Въпреки че имаше на разположение много войници, де Вивес отказа да организира експедиция за подпомагане. Алварес се опита да направи поход на помощ на Роуз от Жирона, но беше спрян при река Флувия. ⎘ ] Италианците успешно нахлуха в града на 26 ноември. ⎟ ] Това позволи на Reille да конструира батерия с предна вода, която заплашва британските военни кораби. Приблизително по това време О'Дали е подсилен от един редовен батальон. На 28 -и Райл извика крепостта да се предаде, но О'Дали отказа. Кокрейн пристигна и пое командването на Кастило който се държеше от испанци и моряци от британската ескадра. На 30 ноември хората на Пино се опитаха да щурмуват Кастило без успех. След това отблъскване Рейл игнорира позицията и се концентрира върху намаляване на цитаделата. ⎘ ] Френската бомбардировка скоро разби пробив в крепостните стени. На 3 декември испанският командир изпрати 500 души, за да изземе най -смъртоносната от пробилите батерии. ⎘ ] Това нападение се провали с големи загуби и нападателите се върнаха на своите позиции в безпорядък. ⎟ ] На 4-ти окопите на Райл бяха на 200 ярда (183   м) от стените и войските му започнаха да се подготвят за нападение с пълни дрехи. След това О'Дали се предаде безусловно и на 5 декември 2 366 испански войници сложиха оръжие. По време на обсадата испанците претърпяха около 700 допълнителни жертви. На сутринта на капитулацията Кокрейн се отказа от Кастило и качи своите 180 защитници. ⎘ ] Тежкият артилерийски огън попречи на британската ескадра да спаси останалата част от гарнизона. Френско-италианците загубиха около 1000 убити, ранени и починали от болести. ⎜ ]


Ден на кръпка за сигурност на SAP - юни 2020 г.

Тази публикация на SAP Product Security Response Team споделя информация за бележките за сигурност на Patch Day*, които се публикуват във втория вторник на всеки месец и коригират уязвимости, открити в продуктите на SAP. SAP силно препоръчва клиентът да посети Портал за поддръжка и прилага кръпки с приоритет, за да защити своя SAP пейзаж.

На 9 юни 2020 г. в деня на кръпка за сигурност на SAP бяха пуснати 16 бележки за сигурност. Има 1 актуализация на предишно издадената бележка за сигурност на Patch Day.

Списък на бележките за сигурност, пуснати в деня на кръпка през юни:

[CVE-2020-6260] Непълна проверка на XML в SAP Solution Manager (анализ на проследяване)
Допълнителен CVE: CVE-2020-6261
Продукт - Версия на SAP Solution Manager (анализ на следи) - 7.20

Разпространение на типа уязвимост - юни 2020 г.

# Множество уязвимости на един и същ продукт могат да бъдат отстранени с една бележка за сигурност.

Бележки за сигурност срещу приоритетно разпределение (януари 2020 г. - юни 2020 г.) **

* Бележки за сигурността на деня на кръпка са всички бележки, които се появяват в категорията „Бележки за деня на кръпка“ в Портал за поддръжка на SAP

** Всяка бележка за сигурност на Patch Day, издадена след втория вторник, ще бъде отчетена в следващия ден на SAP Security Patch Day.

Клиентите, които биха искали да разгледат всички бележки за сигурност, публикувани или актуализирани след 12 май 2020 г., отиват в Launchpad Expert Search → Филтрирайте „SAP Security Notes“, пуснати между „13 май 2020 г. - 09 юни 2020 г.“ → Go.

За да научите повече за изследователите по сигурността и изследователските компании, които са допринесли за кръпките за сигурност на този месец, посетете страницата за потвърждение на отговора на SAP Product Security Response.


Общ

ВАЖНО Бележките за изданието се променят! За да научите за новия URL адрес, актуализациите на метаданни и други, вижте Какво следва за бележките за изданието на Windows.

ВАЖНО От юли 2020 г. ще възобновим изданията без защита за Windows 10 и Windows Server, версия 1809 и по-нови. Няма промяна в кумулативните месечни актуализации на защитата (наричани още „версия B“ или актуализация във вторник). За повече информация вижте публикацията в блога Възобновяване на незадължителните месечни актуализации за Windows 10 и Windows Server без защита.

ВАЖНО От юли 2020 г. всички актуализации на Windows ще деактивират функцията RemoteFX vGPU поради уязвимост в сигурността. За повече информация относно уязвимостта вижте CVE-2020-1036 и KB4570006. След като инсталирате тази актуализация, опитите за стартиране на виртуални машини (VM) с активиран RemoteFX vGPU ще се провалят и ще се появят съобщения като следното:

Ако активирате отново RemoteFX vGPU, ще се появи съобщение, подобно на следното:

„Виртуалната машина не може да се стартира, защото всички графични процесори, съвместими с RemoteFX, са деактивирани в Hyper-V Manager.“

„Виртуалната машина не може да се стартира, защото сървърът няма достатъчно ресурси за графичен процесор.“

"Вече не поддържаме RemoteFX 3D видео адаптер. Ако все още използвате този адаптер, може да станете уязвими за риск за сигурността. Научете повече (https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2131976)"

Какво ново за Windows 10, версия 1909 и Windows 10, версия 1903 бележки за изданието

Windows 10, версии 1903 и 1909 споделят обща основна операционна система и идентичен набор от системни файлове. В резултат на това новите функции в Windows 10, версия 1909, бяха включени в неотдавнашната месечна актуализация на качеството за Windows 10, версия 1903 (пусната на 8 октомври 2019 г.), но в момента са в пасивно състояние. Тези нови функции ще останат в латентно състояние, докато не бъдат включени с помощта на пакет за активиране, който е малък, бърз за инсталиране „главен превключвател“, който просто активира функциите на Windows 10, версия 1909.

За да отрази тази промяна, бележките за изданието за Windows 10, версия 1903 и Windows 10, версия 1909 ще споделят страница с история на актуализациите. Всяка страница за издание ще съдържа списък с адресирани проблеми както за версиите от 1903, така и от 1909 г. Обърнете внимание, че версията 1909 винаги ще съдържа корекциите за 1903 г., но 1903 няма да съдържа корекциите за 1909 г. Тази страница ще ви предостави номерата на компилация както за версиите 1909, така и за 1903 г., така че поддръжката ще ви бъде по -лесна, ако срещате проблеми.

За повече подробности относно пакета за активиране и как да получите актуализацията на функцията вижте блога за опции за доставка на Windows 10, версия 1909.

Край на обслужването

ВАЖНО Windows 10, версия 1903 ще приключи обслужването на 8 декември 2020 г. За да продължите да получавате актуализации за сигурност и качество, Microsoft препоръчва да актуализирате до най -новата версия на Windows 10. Ако искате да актуализирате до Windows 10, версия 1909, трябва трябва да използва пакета за активиране KB4517245 (EKB). Използването на EKB прави актуализирането по -бързо и по -лесно и изисква еднократно рестартиране. За повече информация вижте опции за доставка на Windows 10, версия 1909.


В Чарлстън, да се примирим с миналото

Принудата да се включи сложната история на района на Чарлстън като център за търговия с роби беше за писателя нещо вицерално, подобно на желанието да се посети отново местопрестъплението.

Плантации и градини на магнолия. Кредит. Тони Сеникола/Ню Йорк Таймс

През пролетта на 1862 г., прикрит в предвечерния мрак на пристанището в Чарлстън, 23-годишният Робърт Смолс застава на борда на кораба C.S.S. Плантър, трансфер на конфедерация и оръжейна лодка, и замисля бягството си.

По негово време Смолс беше рядкост, чернокож робски пристанищен пилот. Той също беше умен: Същата сутрин, с тримата си командващи бели офицери, изкачващи се на брега, Смолс започна да изпълнява плана си. С осем колеги екипажа на роби, Смолс, облечен в капитанска униформа, запали двигателите на кораба и в осветените от луната води се насочи към обещанието за свобода.

Guiding the ship past Confederate forts and issuing checkpoint signals, Smalls steamed up the Cooper River, stopping at a wharf to pick up his wife, child and his crew’s families. In dawn’s light, the Planter, flying a white sheet as a surrender flag, made it to his cherished destination: a Union Navy fleet whose officers eyed him, dumbfounded, as Smalls saluted them. “I am delivering this war material including these cannons and I think Uncle Abraham Lincoln can put them to good use,” he said. Freedom, for Smalls and his crew, had arrived.

On a recent sunny afternoon, more than a century and a half later, Michael B. Moore was standing on Gadsden’s Wharf reflecting on his great-great-grandfather’s remarkable journey — and other triumphs and tragedies born on that spot.

Образ

It took some imagining: The wharf, now a city park populated by soccer-playing children, dog-walking young professionals and commercial cruise ships, has morphed numerous times since its heyday as the busiest port for the nation’s slave trade capital. Between 1783 and 1808, some 100,000 slaves, arriving from across West Africa, were transported through Gadsden’s Wharf and other South Carolina ports, and sold to the 13 colonies. “This place personalizes for me what my ancestors lived through,” said Mr. Moore, chief executive of Charleston’s International African American Museum, scheduled to open in 2019. “I just can’t imagine what they felt here on this space. This is where they took their first steps on this land.”

Mr. Moore walked inland a couple hundred yards, where incoming slaves, after being quarantined off the coast at Sullivan’s Island, were warehoused — sometimes for months at a time. In what’s been called facetiously “the Ellis Island for African Americans,” thousands of slaves waiting to be auctioned off as domestics and laborers throughout the South died in those warehouses.

In a few months, construction crews will break ground to build the museum on the wharf. “Right there,” Mr. Moore said, pointing directly ahead, “in what’s now a parking lot, is where 700 black people froze to death. I can only wonder what we’ll find when we start digging up this place.”

Charleston, almost paradoxically, is an easy place for tourists to love. Visitors delight in the city’s cobblestone streets, its Gothic-style churches, Greek Revival storefronts, its array of trendy restaurants and hotels. As Travel & Leisure magazine, which earlier this year ranked Charleston first of its 15 world’s best cities, gushed: “Charleston is much more than the sum of its picture-ready cobblestone streets, clopping horse carriages and classical architecture. Much of the port city’s allure lies in constant reinvention and little surprises (like free-range guinea hens clucking up and down Legare Street, sous-chefs flying by on skateboards heading into work, or Citadel cadets honking their bagpipes on sidewalks in summertime).”

Yet for all its appeal, Charleston also evokes a brutal chapter of American life, a city built on and sustained by slave labor for nearly two centuries. Beneath the stately facade of this prosperous city is a savage narrative of Jim Crow and Ku Klux Klan violence, right through the civil rights movement.

One doesn’t have to reach that far back to understand what makes Charleston a haunting place to explore (an estimated 40 to 60 percent of African-Americans can trace their roots here). Only in 2015 did the Confederate flag come down from the state capitol in Columbia, prompted by a young neo-Nazi, Dylann S. Roof, who brandished a handgun and massacred nine people during a Bible study at Emanuel African Methodist Episcopal Church, one of the nation’s oldest black churches and hallowed ground of the civil rights movement. That one of the casualties, Cynthia Hurd, was the sister of a close colleague only hardened my sense that the so-called Holy City, nicknamed as such after its abundance of churches, was holding fast to its legacy of racial hatred.

Even as this article went to press, Charleston was bracing itself for two racially loaded trials on Broad Street, at the United States District Court, 22-year-old Mr. Roof faces 33 federal charges — including hate crimes and religious rights violations — in the massacre at Emanuel A.M.E. A block away, at the Charleston County Judicial Center, the former North Charleston police officer Michael T. Slager faces charges in the murder of 50-year-old Walter L. Scott, an unarmed black man gunned down as he fled a traffic stop.

And yet, amid a national climate of rising racial tension, the compulsion to engage this history was for me visceral, akin to the urge to revisit a crime scene. I can only suspect that a similar urge to peel back the layers of pain and survival of blacks in America, at least partly, is driving some of the rise in attendance at the nation’s black history sites, including the Smithsonian’s new National Museum of African American History and Culture in Washington, where advance timed tickets are reportedly no longer available through March 2017. I hoped that, on some level, engaging the painful history of human atrocity and heroism in Charleston might illuminate the racial chasms dividing Americans.

“There are stories of resilience and courage here that will lift everyone,” said Joseph P. Riley Jr., who retired from office this year after 40 years as Charleston’s mayor. For a white Southern politician, his politics were decidedly progressive: His decision back in 1975, upon being elected, to appoint a black police chief, for example, earned him the moniker of “L’il Black Joe” among white racists.

Still, it wasn’t until he read Edward Ball’s “Slaves in the Family” in 1998 that he came to fully appreciate — and lament — the gravity of the city’s past. “Slaves in the Family,” which won the National Book Award, chronicles the Ball family’s life as prosperous slave owners and traders in Charleston, an enterprise that started in 1698 and swelled to more than 20 rice plantations along the Cooper River.

Through interviews, as well as through plantation records and photographs, the author traced the offspring of slave women and Ball men, personally contacting some of an estimated 75,000 to 100,000 of these living children, and documenting heart-wrenching stories of his family’s cruelty and abuse as owners and traders off the coast of Sierra Leone.

“I really started to understand that we had an important role in the international slave trade, Emancipation and Jim Crow,” Mr. Riley said.

Around then, Mr. Riley began brainstorming ways to illuminate Charleston’s tale of two cities, which he says most historians and tour guides have shortchanged. Before the early 20th century, historical accounts of slavery generally downplayed the “peculiar institution” as paternalistic and something less than the organized, profitable industry it was. The oversight is egregious: By the mid-1800s, there were some four million slaves in the United States, with nearly 10 percent of them, or 400,000, living in South Carolina.

Fortunately, this changed during the first part of the century as publications appeared, like “Slave Trading in the Old South” by the historian Frederic Bancroft, whose research shed light on the lucrative business of domestic slave trading. Bancroft listed names of slave brokers, commission merchants and auctioneers, and detailed how slave auctions were advertised and carried out. As Bancroft wrote: “Negroes were displayed individually and in groups at the front of the building as auctioneers, planters, traders and curious onlookers watched.”

The United States banned international slave trading in 1808, but the practice continued domestically, and Charleston became a major port for interstate trade. Even in the mid-1800s, when the city prohibited public slave trading, traders moved into the brick enclosed yards downtown around the Old Exchange & Provost Dungeon, at East Bay and Broad Streets. The building is a popular tourist attraction these days, highlighting its various uses throughout history, including holding prisoners of war during the American Revolution.

The primary catalyst behind South Carolina’s booming slave trade was rice production. The appeal of West Africans to plantation owners was simple: The moist climate of their homeland bore striking similarities to South Carolina’s swampy Lowcountry. English planters proved to be poor rice producers as the process of planting, cultivating, harvesting and preparing the crop for market was intricate and physically arduous. Plantation owners divided the tedious process between their expert men and women, West African slaves, with men doing the dangerous work of clearing swamp lands, and women sowing the rice.

The process was messy, physically draining and relentless it included scattering rice seedlings onto mud-soaked soil, working them into the earth with bare feet, and then threshing after harvest, which required tediously removing rice from hulls, pounding the rice repeatedly and then separating the hulls from the rice in handmade winnowing baskets.

South Carolina’s dependence on slave labor was staggering. In the late 1600s some four-fifths of the state’s population was white by the mid 1700s, slaves accounted for more than 70 percent of its population.

Vestiges of prosperity built on slave labor abound. For example, there’s Drayton Hall, an architectural masterpiece completed in 1742 for John Drayton slave labor was used on the plantation that grew indigo and rice.

Among Charleston’s biggest slaveholders was the Middleton family, which from 1738 to 1865 owned some 3,000 slaves on its numerous plantations. These days, led by a family descendant, Charles Duell, the 65-acre Middleton Place Plantation, a designated National Historic Landmark, creates exhibits around the genealogy and contributions of its enslaved workers. “Whether it was knitting or weaving or corn grinding, or tending the rice fields — all these activities were performed by African-Americans,” said Mr. Duell, who has hosted three reunions that bring together the property’s European American and African-American descendants. “They created the wealth that made all this possible.”

Magnolia Plantation, founded by the Drayton family in 1676, has similarly launched a preservation project. It celebrates the importance of Gullah culture, which enslaved West Africans brought to the Lowcountry, but also demonstrates how life was led in slave dwellings that date to 1850, several of which are being preserved.

Walking along the streets of downtown Charleston, the painter Jonathan Green describes a city that has been so enthralled with its plantation aristocracy that it has mostly neglected to celebrate its black heritage, or Gullah culture. That culture includes its Creole language, traditions in food and dance, and critical expertise in agriculture. Mr. Green himself was born and raised in a nearby Gullah community in Beaufort, and his bright, bold paintings of his ancestors — in church pews, on grassy landscapes and against ocean sunsets — offer a romantic antidote to the erasure of much of that Gullah past.

But walking the bustling city streets, Mr. Green proves equally adept at recalling black figures whose rich tales are integral to this city’s story. Along these well-preserved streets, Mr. Green’s reminiscing easily comes alive as we move past the Old Slave Mart, among the few remaining relics of the city’s interstate slave trade.

Not to be confused with the nearby outdoor Charleston City Market, the Old Slave Mart is a museum these days, housing African-American arts and crafts. I had walked through it on an earlier occasion but standing now in its shadow, beside Mr. Green, I recalled its eerie cavernous brick rooms — the “barracoon” or slave jail in Portuguese, the morgue. “It would have been almost impossible to run away,” Mr. Green said. “From Jacksonville, Florida, all the way up to Cape Fear, North Carolina, was nothing but a human prison camp.”

Such oppression sparked many revolts, but few such insurrections proved more ambitious — or so scrupulously studied — as Denmark Vesey’s. Vesey’s birthplace has never been confirmed, but historians say he was likely born on a St. Thomas sugar plantation before being sold, around age 14, to the Bermuda-born slave trader Joseph Vesey, whose name he took, as was customary.

In the late 1700s, Denmark Vesey’s owner relocated to Charleston, and some years later, Vesey purchased his freedom from his master for $600 from a lucky $1,500 lottery ticket windfall. A few years later, in 1822, he attempted what historians agree would have been the nation’s most elaborate and largest slave revolt — planned, in part, to gain Vesey’s own wife and children’s freedom. It’s estimated that some 3,000 slaves got word of Vesey’s planned June 16 insurgency, and were prepared to follow his directive to kill every white person in sight, steal their weapons and cash from banks, and ultimately escape by boat to Haiti.

But some slaves, fearing retribution, leaked the plan to authorities. Vesey was hanged, with, according to various sources, as many as 35 others. Today, towering amid the oak groves and ponds of Hampton Park, is a life-size bronze statue of Demark Vesey, which the city unveiled in February 2014.

But Vesey’s most enduring contribution to Charleston is arguably his cofounding of Emanuel African Methodist Episcopal Church, which, at 200 years old, is the oldest A.M.E. church in the South. Vesey’s botched slave revolt resulted in angry white mobs burning down the original structure, but the congregation continued worship services underground and rebuilt Mother Emanuel, as it is known, following the Civil War (this structure, designed by Vesey’s son, the architect Robert Vesey, was destroyed by an earthquake in 1886).

The Mother Emanuel I visited has been sitting grandly on Calhoun Street since 1892, its current white-brick-and-stucco facade prominent from blocks away. Inside the church, the pews, altar, Communion rail and light fixtures from the original edifice have been preserved, but it’s the church’s role in the fight for racial freedom, and the pantheon of leaders who have spoken from its pulpit — from Booker T. Washington to the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. — that make this site hallowed ground.

Charleston has recently begun trying to heal racial wounds by celebrating its black history. Last April, for example, in the heated aftermath of the Walter Scott shooting, a racially mixed group of nearly 100 local movers and shakers dined together in a re-creation of Nat Fuller’s long-forgotten racial reconciliation feast 150 years before.

Fuller was a former slave and classically trained chef who, in the 1800s, rose to become an elite caterer his restaurant, the Bachelor’s Retreat (Fuller’s master permitted his ownership, and took a portion of the profit), was a favorite within Charleston high society, according to the University of South Carolina professor David Shields.

In the spring of 1865, in the aftermath of Charleston’s surrendering to Union forces, Fuller invited a racially integrated group of local whites and blacks — some who had purchased their freedom and others newly freed — to celebrate the end of the Civil War.

Despite a scarcity of food supplies caused by the war, the well-connected Fuller called for an abundant meal. As one white socialite had scoffed in a letter: “Nat Fuller, a Negro caterer, provided munificently for a miscegenation dinner, at which blacks and whites sat on equality and gave toasts and sang songs for Lincoln and freedom.”

Charleston’s recent commemorative feast — which, according to Charleston City Paper, included “poached bass, a ramekin of shrimp pie bursting with fragrant herbs. Capon chasseur, venison with currant demi-glace, squab with truffle sauce” — proved successful as well.

Among the guests at the feast was the Rev. Clementa C. Pinckney, a state senator, who two months later would be among the dead at Emanuel African Methodist Episcopal Church.

Mr. Riley, the former mayor, said the church massacre inspired him to accelerate his efforts to make real a vision he’s nurtured for years: building the International African American Museum of Charleston, which today he calls “the most important work of my life.” He envisions the museum as an elevated space on Gadsden’s Wharf that features permanent and rotating exhibitions and a genealogy center. And similar to Civil War sites in Vicksburg and Gettysburg, he plans for the museum to develop a school curriculum that teaches students about the American slave trade. “The tragedy at Emanuel made me even more determined to bring this to fruition,” Mr. Riley said. “That hateful bigot clearly didn’t know his history,” he added, referring to Mr. Roof.

Earlier this year, Mr. Riley tapped Michael Boulware Moore to lead the museum, projected to cost $75 million. Mr. Riley said he liked Mr. Moore’s background as a successful senior marketing executive with such major brands as Coca-Cola and Kraft. Of course, Mr. Moore’s background as a direct descendant of Robert Smalls, whose escape on the C.S.S. Planter led to his rise as a South Carolina congressman during the Reconstruction era, was a plus, too. “His lineage couldn’t be better, but he’s also a very talented person,” Mr. Riley said.

Mr. Moore himself said the opportunity to build a museum on the same site in which his ancestors arrived as slaves is humbling — and carries with it an almost overwhelming sense of obligation to deliver. “I’ve heard from some people who are concerned there’s going to be Disneyfication of our African-American history,” Mr. Moore said, standing on the wharf. “That’s not going to happen. I feel a tangible obligation to our ancestors to do this right.”

At that moment, as if on cue, a white schooner with two masts appeared off the harbor. Mr. Moore gazed out into the distance “Wow,” he said, “That looks almost like a slave ship. Had we been standing here back then, a couple hundred years ago, that’s exactly what we would have seen. Yeah, it’s kind of freaky, isn’t it?”


Case Studies - Waterboards - Spain

Case study: Albalá de Tudela

Type of institution for collective action

Albalá de Tudela (River Queiles)

Name of city or specified area

Further specification location (e.g. borough, street etc.)

South of Navarra (Spain), right bank of the river Ebro.

Surface area and boundaries

The river Queiles originates in the province of Soria, on the north side of Sierra del Moncayo. The river takes a northeasterly direction to the village of Los Fayos, where it receives water from another stream (Barranco del Val). After passing Tarazona and Torrellas, the river enters the province of Navarra to the east of the town of Monteagudo. It follows the vicinity of Barillas, Tulebras, Cascante, and Murchante, leading to the right bank of the Ebro River after crossing the town of Tudela.

It has a length of 40 km, 16 of which run in Navarra. Its basin covers an area of 523 square kilometers (of which 171 square kilometers in Navarra). The river bridges a height differece of 630 meters from its source to its mouth at 245 meters above sea level.

Flow measurements recorded ​​in Los Fayos provide an annual figure of 17 cubic hectometers, and feature a Mediterranean rainfall regime slightly influenced by melting snow. The maximum flow period is from November to May, peaking around March. The droughts usually last about 90 days.

Nine towns and villages participated in the Albalá de Tudela : Tudela, Ablitas, Barillas, Cascante, Monteagudo, Murchante, Tulebras, Urzante (all in the Kingdom of Navarra), and Malón (the latter being in the Kingdom of Aragón). Besides the participating communities of the Albalá , also the town of Tarazona as well as the village of Novallas (both lying within the Kingdom of Aragón) were affected by the irrigation shifts.

Foundation/start of institution, date or year

Foundation year: is this year the confirmed year of founding or is this the year this institution is first mentioned?

The origin of the shift pattern of distribution of irrigation water from the river Queiles is unknown. It was described in detail for the first time in the ordinances of Tudela of 1220, but probably was already in force before the Christian conquest of the city in 1119 (and probably even before the Muslim conquest of the eight century).

Description of Act of foundation

The city of Tudela, at the mouth of the river Queiles in the river Ebro had guaranteed access to water resources through a set of rules, rights, and prohibitions, to which the camps, villages and cities located in the lower Rio Queiles had to comply. These rules of distribution of river water were described in detail for the first time in the Tudela Bylaws of 1220. Some clarifications were made ​​in the Bylaws of 1538 and these were updated in the Bylaws of 1819, 1821, and 1835.

Year of termination of institution

The institution as such was not explicitly abolished in 1850, however, the Irrigation Union of the River Queiles was founded, incorporating a.o. the functions and tasks of the Albalá .

Year of termination: estimated or confirmed?

Act regarding termination present?

Description Act of termination

Recognized by local government?

Concise history of institution

The ownership of the water of the river Queiles was divided into monthly shifts between the communities that were entitled to irrigation. The first description of this system is to be found in the ordinances of Tudela of 1220. Each month was divided into three periods of different lengths: the almoceda , the alhema . and the entremés . The almoceda began at sunrise on the 22nd of each month and ended on the 26th, lasting four days and nights. The alhema began at sunrise on the 26th and was of variable duration, depending on the location and the time of year: on the right bank, it lasted five days in ten of the twelve months of the year and four days in April and May. From 1376 onwards, on the left bank the alhema lasted for eight days and nights, except in April and May, when its duration was reduced to seven days. The remainder, between the end of the alhema and the start of the almoceda was called entremés .

During the almoceda the river was divided into two parts, flowing through the ditches Naón (on the left bank of the river) and Mendienique (on the right bank), to irrigate the fields of the villages situated on both banks of the river. On the left, Monteagudo received half of this flow and the other half of this flow was destined for Cascante and Urzante, downstream. On the right bank, the ditch Mendienique distributed half of the flow to Malón, provided a fila (approx. 12 liters per second) of water to the Tulebras Monastery, while the remainder of this flow continued to Barillas and Ablitas. During this period, entitled irrigators were forbidden to either impound water, waste it, or donate it to others, because the overflow caused by rain (which became known as " aguas sobradas ") belonged to the city of Tudela.

The city of Tudela, at the mouth of the river, was the sole owner of river water during the alhema . In that period, water diversion ditches were closed ( abatimiento ), only leaving a minimum flow, regulated according to the cases in a teja (a flow of about 3 liters per second) and half a fila (a fila equalling a flow of 12 liters per second), so that all the water ahould reache the fields of Tudela. However, before reaching the end of Tudela territory, three so-called sesmos , flows of two filas ( about 24 liters per second) of water, were deviated from the main flow to irrigate the fields Murchante, Campoadentro, and Cardete.

During the entremés , being the monthly time period between the end of the alhema and the start of the almoceda, water use was open to all villages in the basin, according to shifts likewise established. The water in the ditch Calchetés on the left bank of the river, was seized by Novallas and Monteagudo, in shifts of three and two days respectively. The water running through the ditch Naón was distributed in shifts of four days between Monteagudo, Tulebras, and Cascante. On the left bank, the village of Malón had the use of the water from the ditch Mendienique for five days, Barillas for four days, Ablitas having the use of the water for the remaining eleven days. The use of excess flow caused by rain (“ aguas sobradas ”) was the privilege of the city of Tudela.

The problem of the low flow of the river Queiles was partially solved from the first third of the seventeenth century on by the creation of a hydraulic transfer system allowing the use of excess water from the basin of the river Alhama. The expensive work (100,000 pesos ) was funded by the city of Tudela, and included a ditch that ran partly underground (Las Minas Canal), and a buffer tank to store excess water (Estanca de Pulguer).

The diagram below summarizes the distribution among different villages and communities of irrigators according to the irrigation shifts ( adores ) in the three periods indicated. In short, Tudela exclusively enjoyed the use of river water for 94 days a year on the left and for 58 days a year on the right bank, as well as the use of excess water ( aguas sobradas ) throughout the whole year. The city government was also entitled to punish the theft of water.

Общ преглед of the historical distribution of irrigation turns in the river Queiles



Коментари:

  1. Kwabena

    Тази фраза е просто несравнима :), харесва ми)))

  2. Taryn

    Това не е въпросът.

  3. Aramuro

    Мисля, че направи грешката

  4. Jedi

    Извинете, че се намесвам... При мен подобна ситуация. Да обсъдим.

  5. Arasida

    Извинявам се, извинявам се, но не се доближава до мен. Има ли други варианти?

  6. Payne

    Мисля, че не си прав. Нека обсъдим.Пишете ми в PM, ние ще общуваме.



Напишете съобщение